• Home
  • Polityka prywatności

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Ochrona prywatności jest dla nas szczególnie ważna. Dlatego też, dbając o prywatność naszych klientów, w niniejszym dokumencie przedstawiamy podstawy prawne przetwarzania danych osobowych, sposoby ich zbierania, przetwarzania i ochrony, a także prawa związane z tym przetwarzaniem.

Naszym celem jest również rzetelne informowanie klientów o ich prawach i obowiązkach wynikających z przepisów o ochronie danych osobowych, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, ze zmianą ogłoszoną w Dz. Urz. UE L 127 z 23.05.2018, str. 2) (dalej jako „RODO”

Osobą zainteresowaną naszą ofertą jest osoba fizyczna, która kontaktuje się z nami poprzez formularz kontaktowy dostępny na naszej stronie internetowej lub w mediach społecznościowych, wyrażając w treści wiadomości zainteresowanie naszymi usługami lub zaznaczając okienko wyboru. Jeżeli widomość nie będzie zawierała treści, potraktujemy ją jako prośbę o przedstawienie oferty.

Potencjalnym klientem jest osoba fizyczna, która zamierza zawrzeć z nami umowę o dochodzenie roszczeń, umowę kompleksowej obsługi powypadkowej, umowę zlecenia brokerskiego lub która zwróciła się do nas o przedstawienie oferty we wskazanym przedmiocie.

Klientem jest każda osoba fizyczna, która zawarła z nami umowę o dochodzenie roszczeń, umowę kompleksowej obsługi powypadkowej lub umowę zlecenia brokerskiego.

1. KTO JEST ADMINISTRATOREM PAŃSTWA DANYCH?

Administratorem danych osobowych jest Kancelaria Prawniczo-Brokerska „Adversum” sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Świeradowskiej 42, 02-662 Warszawa, KRS 0000159862, (dalej jako „administrator” lub „my”).

2. Z KIM MOŻNA KONTAKTOWAĆ SIĘ W SPRAWACH ZWIĄZANYCH Z PRZETWARZANIEM DANYCH?

We wszelkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych mogą kontaktować się Państwo z naszym Inspektorem Ochrony Danych dostępnym pod adresem e-mail: iod@adversum.pl

3. JAKIE JEST ŹRÓDŁO POZYSKIWANIA DANYCH?

Co do zasady większość danych podają nam Państwo indywidualnie np. poprzez formularze kontaktowe, umowy lub ankiety. Część danych pozyskujemy w trakcie świadczenia usług na skutek wywiadu, konsultacji lub na podstawie przekazanych dokumentów służących realizacji celu umowy. Szczegółowe informacje zawarte są w Państwa umowach.

4. JAKI JEST ZAKRES DANYCH PRZETWARZANYCH PRZEZ ADMINISTRATORA?

Jeżeli korzystają Państwo z naszego formularza kontaktowego na naszej stronie internetowej lub w mediach społecznościowych, podane przez Państwa dane będą wykorzystywane przez nas do odpowiedzi na Państwa pytania, przedstawienia oferty oraz poinformowania o naszej działalności. Do tego celu będziemy potrzebować Państwa imienia i nazwiska, adresu e-mail oraz numeru telefonu.

Jeżeli korzystają Państwo z naszych usług w zakresie dochodzenia roszczeń lub obsługi powypadkowej, w pierwszej kolejności potrzebujemy otrzymać dane niezbędne do przygotowania oferty: imię, nazwisko, adres, numer telefonu, adres e-mail. Następnie, aby zbadać, czy możemy Państwa zakwalifikować, w zależności od przedmiotu umowy, do dochodzenia roszczeń, finansowanego leczenia i skutecznego dochodzenia roszczeń z tytułu ubezpieczenia oraz kompleksowej obsługi powypadkowej, będziemy potrzebować dodatkowych danych. W tym celu przekazują nam Państwo swoje dane osobowe, a w szczególności: imię, nazwisko, adres zamieszkania/zameldowania, PESEL, serię i numer dowodu osobistego oraz dane dotyczące zdrowia zawarte w dołączonej dokumentacji.

Jeżeli korzystają Państwo z naszych usług w zakresie pośrednictwa przy zawieraniu i wykonywaniu umów ubezpieczeń majątkowych i osobowych, w pierwszej kolejności potrzebujemy otrzymać dane niezbędne do przygotowania oferty: imię, nazwisko, adres, numer telefonu, adres e-mail. Następnie będziemy potrzebować danych niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy. W tym celu przekazują nam Państwo swoje dane osobowe, a w szczególności: imię, nazwisko, adres zamieszkania/zameldowania, PESEL, serię i numer dowodu osobistego oraz inne dane niezbędne do przygotowania programu ubezpieczeniowego, numer polis itp. W niektórych sytuacjach mogą być również potrzebne dane dotyczące zdrowia zawarte w dołączonej dokumentacji.

5. JAKI JEST CEL PRZETWARZANIA DANYCH?

W zależności od naszego usprawiedliwionego interesu, udzielonej przez Państwo zgody lub innej podstawy prawnej np. umowy o dochodzenie roszczeń lub kompleksowej obsługi powypadkowej, a także rodzaju relacji łączącej Państwa z nami, przetwarzamy Państwa dane osobowe w następujących celach:

Osoba zainteresowana naszą ofertą, która kontaktuje się z nami poprzez formularz kontaktowy dostępny na naszej stronie internetowej lub w mediach społecznościowych (na podstawie naszego uzasadnionego interesu – art. 6 ust. 1 lit. f RODO, na podstawie zgody art. 6 ust. 1 lit. a RODO):

  • nawiązanie kontaktu;
  • udzielenie odpowiedzi na zadane pytanie;
  • przedstawienie oferty.

Potencjalny klient (na podstawie Państwa zgody lub uzasadnionego interesu – art. 6 ust. 1 lit. a lub f RODO):

  • ustalenie tożsamości i danych kontaktowych w celu przedstawienia oferty usług dochodzenia roszczeń, w tym możliwości leczenia powypadkowego, w szczególności poprzez zgodę na przetwarzanie danych za pośrednictwem naszego przedstawiciela handlowego, osoby polecającej, telefonicznie lub drogą elektroniczną (dotyczy ofert w przedmiocie dochodzenia roszczeń, obsługi powypadkowej);
  • ustalenie tożsamości i danych kontaktowych w celu przedstawienia oferty w przedmiocie pośrednictwa przy zawieraniu i wykonywaniu umów ubezpieczeń majątkowych i osobowych, w szczególności poprzez zgodę na przetwarzanie danych za pośrednictwem naszego przedstawiciela handlowego, osoby polecającej, telefonicznie lub drogą elektroniczną (dotyczy ofert ubezpieczeń).

Klient – roszczenia – (na podstawie przesłanki niezbędności wykonania umowy, zgody oraz przesłanki dochodzenia roszczeń – art. 6 ust.1 lit. b oraz art. 9 ust. 2 lit. a lub f RODO):

– zbadanie ‘przypadku’ oraz zakwalifikowanie go do programu finansowanego leczenia i dochodzenia roszczeń od ubezpieczyciela;

  • ustalenie podmiotu ponoszącego odpowiedzialność za następstwa doznanego wypadku;
  • określenie, oszacowanie i zgłoszenia roszczeń;
  • negocjowanie wysokości świadczenia;
  • dochodzenie należnych świadczeń odszkodowawczych – skierowanie sprawy na drogę sądową (określenie wartości możliwych do uzyskania świadczeń cywilnoprawnych, zapewnienie wyspecjalizowanego pełnomocnika procesowego, wniesienie wszelkich opłat, wydatków sądowych, opłat skarbowych oraz kosztów zastępstwa procesowego);
  • współpraca z odbiorcami danych (podmiotami przetwarzającymi) w zakresie gromadzenia bieżącej dokumentacji medycznej z leczenia, sporządzania opinii i analiz medycznych dotyczących stanu zdrowia, zasadności przyjętego leczenia i jego postępów;
  • koordynacja planu leczenia, sporządzanie opinii i analiz, wsparcie specjalistów (np. z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych, doradcy odszkodowawczego w postępowaniu likwidacyjnym, pełnomocnika w postępowaniu polubownym).

Klient – zlecenia brokerskie – na podstawie przesłanki niezbędności wykonania umowy oraz zgody – art. 6 ust.1 lit. b) oraz art. 9 ust. 2 lit. a) RODO:

  • pośrednictwo przy zawieraniu i wykonywaniu umów ubezpieczeń majątkowych i osobowych;
  • przygotowanie i przedstawienie programu ubezpieczeniowego;
  • przekazanie informacji o wszystkich otrzymanych od ubezpieczycieli ofertach wraz z ich analizą i rekomendacją;
  • przedstawienie umów ubezpieczenia;
  • prowadzenie ewidencji umów ubezpieczeniowych;
  • udzielania porad, konsultacji i innej pomocy w sprawach ubezpieczeniowych w sprawach dotyczących wykonania umów ubezpieczenia;
  • przygotowanie instrukcji postępowania na wypadek zaistnienia szkody objętej zakresem umów ubezpieczenia;
  • udzielanie informacji dotyczących poszczególnych ubezpieczeń, w szczególności wyjaśnień dotyczących zakresu pokrycia ochrony ubezpieczeniowej;
  • podejmowanie wszelkich czynności związanych z likwidacją ewentualnych szkód objętych polisami, w których klient występuje jako ubezpieczający lub ubezpieczony.

6. KOMU PRZEKAZYWANESĄ DANE OSOBOWE?

Z uwagi na konieczność zapewnienia nam odpowiedniej organizacji np. w zakresie infrastruktury informatycznej czy bieżących sprawach dotyczących naszej działalności, jak również realizacji Państwa praw, Państwa dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców:

  • dostawcom usług zaopatrujących administratora w rozwiązania informatyczne, techniczne oraz organizacyjne, umożliwiające obsługę klienta oraz zarządzanie naszą organizacją (biuro rachunkowe, operatorzy pocztowi i kurierzy, dostawcy usług internetowych, w tym poczty elektronicznej, oprogramowania, hostingu);
  • dostawcom usług prawnych, doradczych oraz wspierających w dochodzeniu roszczeń (np. skupujące wierzytelności) i prawidłowym wykonaniu umowy;
  • Instytutowi Medycyny Interwencyjnej sp. z o.o. sp.k. z siedzibą w Warszawie przy ul. Świeradowskiej 42, 02-662 Warszawa (KRS:0000708314) w celu zbadania przypadku oraz możliwości zakwalifikowanie go do programu finansowanego leczenia i dochodzenia roszczeń od ubezpieczyciela (dotyczy umów o dochodzenie roszczeń i kompleksowej obsługi powypadkowej).

7. PRZEZ JAKI CZAS PRZETWARZANE SĄ PAŃSTWA DANE?

Czas przetwarzania poszczególnych rodzajów Państwa danych osobowych może być różny i jest ściśle związany z celami, o których mowa powyżej. Co do zasady, dane osobowe przetwarzamy w okresie realizacji umowy z uwzględnieniem terminu przedawnienia ewentualnych roszczeń związanych z jej realizacją. Z zastrzeżeniem tego terminu, jeżeli dane były przez nas przetwarzane w celu dochodzenia roszczeń (np. w postępowaniach windykacyjnych) przetwarzamy dane w tym celu przez okres przedawnienia roszczeń, wynikający z przepisów kodeksu cywilnego (np. do 6 lat). W związku z przedmiotem umowy o dochodzenie roszczeń lub kompleksowej obsługi powypadkowej albo termin przetwarzania danych może być dłuższy i może być związany z okresem, w którym klient może wystąpić z roszczeniem do podmiotu zobowiązanego, np. ubezpieczyciela. W przypadku umów zlecenia brokerskiego okres przetwarzania danych może być uzależniony od realizacji obowiązków wynikających np. z ustawy z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej. Wszelkie dane przetwarzane na potrzeby rachunkowości oraz ze względów podatkowych przetwarzamy przez okres co najmniej 5 lat liczonych od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin zapłaty podatku. W przypadku Potencjalnych klientów dane przetwarzamy od chwili wyrażenia zgody do czasu jej cofnięcia lub realizacji celu zgody. W przypadku osób zainteresowanych naszą ofertą, kontaktujących się z nami poprzez formularz kontaktowy dostępny na naszej stronie www. dane będą przetwarzane nie dłużej niż przez okres 1 roku. Po upływie wyżej wymienionych okresów Państwa dane są usuwane lub poddawane anonimizacji.

8. CZY PODANIE DANYCH JEST OBOWIĄZKOWE?

Korzystanie z naszych usług jest w pełni dobrowolne, jednakże niepodanie danych osobowych czyni niemożliwym przygotowanie indywidualnej oferty, podpisanie umowy i realizację usługi oraz stanowi obowiązek umowny. Również ze względów rachunkowych czy podatkowych posiadamy obowiązek prawny przetwarzania Państwa danych, brak ich podania może skutkować np. niemożnością wystawienia faktury, imiennego rachunku lub rozliczenia umowy.

9. JAKIE PRAWA PAŃSTWU PRZYSŁUGUJĄ?

W dowolnym momencie mają Państwo prawo:

  • dostępu do danych osobowych i uzyskania ich kopii

Na Państwa żądanie udzielimy informacji, czy przetwarzamy Państwa dane osobowe. Jesteśmy również zobowiązani, na oddzielne żądanie, udzielić bardziej szczegółowych informacji w zakresie: celów przetwarzania, kategorii danych osobowych, odbiorców danych lub ich kategorii, okresu przechowywania danych osobowych lub kryteriów jego ustalania, źródła pozyskania danych, o zautomatyzowanym przetwarzaniu danych osobowych i konsekwencjach takiego przetwarzania danych dla Państwa. W przypadku przekazywania danych osobowych do państwa trzeciego poinformujemy również o stosowanych do tego celu zabezpieczeniach.

Na Państwa żądanie sporządzimy kopię Państwa danych osobowych. Zostanie ona Ci udostępniona w popularnym formacie pliku informatycznego. Pierwsza kopia zostanie udostępniona bezpłatnie. Jednak za każdą kolejną możemy naliczyć opłatę w wysokości, którą określimy w oparciu o postanowienia RODO.

  • możliwość ich sprostowania, aktualizacji i zmiany

Jeśli okaże się, że Państwa dane osobowe są niepoprawne usuniemy nieprawidłowości. Zrobimy to z własnej inicjatywy – bądź, jeśli zwrócą nam Państwo na to uwagę – na Państwa żądanie.

  • prawo do usunięcia danych

Jeśli nie życzą sobie Państwo przetwarzania danych osobowych i stwierdzimy brak innych podstaw prawnych, które umożliwiają nam przetwarzanie Państwa danych – usuniemy je z naszych baz danych. Należy jednak pamiętać, że usunięcie niektórych danych może uniemożliwić nam świadczenie usług dla Państwa – dotyczy to tych usług w związku z którymi konieczne jest przetwarzanie danych osobowych w celu ich realizacji. Mimo przedstawionego żądania usunięcia będziemy jednak mogli przetwarzać niektóre dane osobowe na zasadach określonych w RODO.

  • ograniczenia ich przetwarzania

W przypadkach przewidzianych przez RODO, na Państwa żądanie ograniczymy przetwarzanie Państwa danych osobowych. Najprościej rzecz ujmując, ograniczenie przetwarzania danych osobowych uniemożliwia ich wykorzystanie poza przechowywaniem. W takim przypadku jakiekolwiek inne działania na danych podlegających ograniczeniu przetwarzania będą mogły być wykonywane jedynie za Państwa zgodą.

  • przenoszenia części danych do innych organizacji

Na zasadach przewidzianych w RODO mogą Państwo zażądać przekazania danych osobowych zapisanych w standardowym formacie pliku nadającym się do odczytu maszynowego. Jeśli Państwa celem jest przekazanie ich innemu administratorowi, prześlemy plik zawierający Państwa dane osobowe bezpośrednio do niego.

  • sprzeciwu względem pewnych rodzajów przetwarzania danych osobowych

W niektórych przypadkach, nawet jeśli przetwarzamy dane osobowe zgodnie z prawem, bez Państwa zgody, możesz żądać od nas zaprzestania przetwarzania danych osobowych wnosząc sprzeciw. Będzie on uzasadniony, jeżeli wykażą Państwo, że nasze zgodne z prawem działania mimo wszystko naruszają Państwa interesy, prawa lub wolności.

  • jak również w wypadku, gdy poprosiliśmy Państwa o zgodę – na wycofanie tej zgody w każdym czasie

Raz udzielona zgoda na przetwarzanie informacji nie jest udzielana na zawsze. Jeżeli z jakichkolwiek względów się Państwo rozmyślą, mogą Państwo wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. W takiej sytuacji, jeżeli nie będziemy mieli odrębnej podstawy przetwarzania, zaprzestaniemy wykorzystywania danych osobowych w tym celu, w jakim została wyrażona zgoda. Prosimy jednak pamiętać, że cofnięcie zgody może czasem spowodować brak dostarczenia Państwu interesujących treści lub informacji. Zgodę można wycofać w każdym momencie np. poprzez link znajdujący się w otrzymanym materiale marketingowym.

Wymienione powyżej prawa mogą być ograniczone w niektórych sytuacjach, np. kiedy możemy wykazać, że jesteśmy zobowiązani prawnie do przetwarzania Państwa danych.

Jeśli pragną Państwo skorzystać z należnych praw, wszystko co należy zrobić to przesłać odpowiednią prośbę poprzez kontakt pod adresem: iod@adversum.pl

Mogą Państwo również skontaktować się z nami w przypadku jakichkolwiek pytań, uwag lub skarg w odniesieniu do niniejszej polityki prywatności. Jednakże, jeśli nadal mają Państwo jakiekolwiek wątpliwości lub uważają Państwo, że przez nasze działania związane z przetwarzaniem danych osobowych Państwa prawa zostały naruszone, mogą Państwo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

10. PLIKI COOKIES

Informujemy, iż podczas korzystania z naszej strony internetowej, w Państwa urządzeniu końcowym (komputerze stacjonarnym, laptopie, smartfonie, itp.) zapisywane są krótkie informacje tekstowe zwane cookies. Pliki cookies zawierają takie dane informatyczne jak: adres IP dotyczący użytkownika, nazwa strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym, zapis parametrów i statystyki oraz unikalny numer. Pliki cookies są kierowane do serwera naszego serwisu internetowego za pośrednictwem przeglądarki internetowej zainstalowanej w urządzeniu końcowym. Pliki cookies wykorzystywane są do celów:

  • utrzymania technicznej poprawności i ciągłości sesji pomiędzy serwerem serwisu, a urządzeniem końcowym użytkownika;
  • optymalizacji korzystania przez użytkownika z serwisu i dostosowania sposobu jego wyświetlania na urządzeniu końcowym użytkownika;
  • zapewnienia bezpieczeństwa korzystania z serwisu;
  • zbierania statystyk odwiedzin serwisu wspierających ulepszanie ich struktury i zawartości;
  • wyświetlania na urządzeniu końcowym użytkownika treści reklamowych optymalnie dostosowanych do jego preferencji.

W ramach serwisu stosowane są dwa rodzaje plików cookies: sesyjne oraz stałe. Sesyjne pliki cookies są plikami ulegającymi automatycznemu usunięciu z urządzenia końcowego użytkownika serwisu po jego wylogowaniu z serwisu lub po opuszczeniu przez niego serwisu lub po wyłączeniu przeglądarki internetowej. Stałe pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Państwa. Stałe pliki cookies instalowane są Państwa w urządzeniu końcowym użytkownika wyłącznie za Państwa zgodą.

Ponadto informujemy, że:

  • przeglądarki internetowe domyślnie akceptują instalowanie plików cookies w urządzeniu końcowym. Każdy użytkownik może dokonać w dowolnym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies w używanej przez niego przeglądarce internetowej w taki sposób, aby przeglądarka automatycznie blokowała obsługę plików cookies, bądź informowała o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach przeglądarki internetowej stosowanej przez Państwa;
  • ograniczenie stosowania plików cookies może ujemnie wpłynąć na poprawność i ciągłość funkcjonowania serwisu;
  • pliki cookies zainstalowane w urządzeniu końcowym mogą być wykorzystywane przez współpracujących z administratorem reklamodawców lub partnerów biznesowych;
  • pliki cookies można uznać za dane osobowe jedynie w powiązaniu z innymi danymi identyfikującymi tożsamość, udostępnionymi administratorowi w ramach korzystania z serwisu;
  • dostęp do plików cookies przetwarzanych przez serwer serwisu posiada wyłącznie administrator.

Jeśli nie zgadzają się Państwo na zapisywanie i odbieranie informacji w plikach cookies, mogą Państwo zmienić zasady dotyczące plików cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.