Ochrona prywatności klientów jest dla spółki KANCELARIA PRAWNICZO-BROKERSKA „ADVERSUM” SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ szczególnie ważna. Z tego względu nasi klienci mają zagwarantowane wysokie standardy ochrony prywatności. KANCELARIA PRAWNICZO-BROKERSKA „ADVERSUM” SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ jako administrator danych dba o bezpieczeństwo danych swoich klientów.
Celem Administratora jest również należyte informowanie klientów o prawach i obowiązkach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, szczególnie wobec treści przepisów o ochronie danych osobowych określonych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako „RODO”). Dlatego też, dbając o ochronę prywatności klientów, w niniejszym dokumencie Administrator informuje o podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych przekazanych przez klientów, sposobach zbierania, przetwarzania i ochrony danych osobowych, a także o prawach swoich klientów.
Potencjalnym klientem jest każda osoba fizyczna, która zamierza zawrzeć umowę z Administratorem o dochodzenie roszczeń, umowę kompleksowej obsługi powypadkowej lub umowę zlecenia brokerskiego i która wyraziła zgodę na przetwarzanie danych w celu otrzymania oferty Administratora we wskazanym przedmiocie. Klientem jest każda osoba fizyczna, która zawarła umowę z Administratorem o dochodzenie roszczeń, umowę kompleksowej obsługi powypadkowej lub umowę zlecenia brokerskiego.
Administratorem danych osobowych jest Kancelaria Prawniczo-Brokerska Adversum sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Świeradowskiej 42, 02-662 Warszawa, NIP 5272404731, dalej jako „Administrator”.
We wszelkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych mogą kontaktować się Państwo z naszym Inspektorem Ochrony Danych dostępnym pod adresem e-mail: iod@adversum.pl.
Co do zasady większość danych podają nam Państwo indywidualnie na podstawie umowy lub dobrowolnej zgody. Część danych pozyskujemy w trakcie świadczenia usług na skutek wywiadu, konsultacji lub na podstawie przekazanych dokumentów służących realizacji celu umowy. Szczegółowe informacje zawarte są w Państwa umowach.
Jeżeli korzystają Państwo z naszych usług w przedmiocie dochodzenia roszczeń lub obsługi powypadkowej, w pierwszej kolejności potrzebujemy otrzymać dane potrzebne do przygotowania oferty: imię, nazwisko, adres, numer telefonu, adres e-mail, a następnie zbadania czy Państwa ‘przypadek’ kwalifikuje się, w zależności od przedmiotu umowy, do dochodzenia roszeń, finansowanego leczenia i skutecznego dochodzenia roszczeń z tytułu ubezpieczenia, kompleksowej obsługi powypadkowej. W tym celu przekazują nam Państwo swoje dane osobowe, a w szczególności: imię, nazwisko, adres zamieszkania/zameldowania, PESEL, serię i numer dowodu osobistego, dane dotyczące zdrowia zawarte w dołączanej dokumentacji.
Jeżeli korzystają Państwo z naszych usług w przedmiocie pośrednictwa przy zawieraniu i wykonywaniu umów ubezpieczeń majątkowych i osobowych, w pierwszej kolejności potrzebujemy otrzymać dane potrzebne do przygotowania oferty: imię, nazwisko, adres, numer telefonu, adres e-mail, a następnie dane niezbędne do wykonania przedmiotu umowy. W tym celu przekazują nam Państwo swoje dane osobowe, a w szczególności: imię, nazwisko, adres zamieszkania/zameldowania, PESEL, serię i numer dowodu osobistego, inne dane niezbędne do przygotowania programu ubezpieczeniowego, nr polis itp., a w niektórych sytuacjach również dane dotyczące zdrowia zawarte w dołączanej dokumentacji.
W zależności od udzielonej zgody lub innej podstawy prawnej np. umowy o dochodzenie roszczeń lub kompleksowej obsługi powypadkowej, a także rodzaju relacji łączącej Państwa z Administratorem, przetwarzamy Państwa dane osobowe w następujących celach:
Z uwagi na konieczność zapewnienia nam odpowiedniej organizacji np. w zakresie infrastruktury informatycznej czy bieżących sprawach dotyczących naszej działalności, jak również realizacji Państwa praw, Państwa dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców:
Czas przetwarzania poszczególnych rodzajów Państwa danych osobowych może być różny i jest ściśle związany z celami, o których mowa powyżej. Co do zasady dane osobowe przetwarzamy w okresie realizacji umowy z uwzględnieniem terminu przedawnienia ewentualnych roszczeń związanych z jej realizacją. Z zastrzeżeniem tego terminu, jeżeli dane były przez nas przetwarzane w celu dochodzenia roszczeń (np. w postępowaniach windykacyjnych) przetwarzamy dane w tym celu przez okres przedawnienia roszczeń, wynikający z przepisów kodeksu cywilnego (np. do 6 lat). W związku z przedmiotem umowy o dochodzenie roszczeń lub kompleksowej obsługi powypadkowej albo termin przetwarzania danych może być dłuższy i może być związany z okresem, w którym klient może wystąpić z roszczeniem do podmiotu zobowiązanego np. ubezpieczyciela. W przypadku umów zlecenia brokerskiego okres przetwarzania danych może być uzależniony od realizacji obowiązków wynikających np. z ustawy z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej. Wszelkie dane przetwarzane na potrzeby rachunkowości oraz ze względów podatkowych przetwarzamy przez okres co najmniej 5 lat liczonych od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin zapłaty podatku. W przypadku Potencjalnych klientów dane przetwarzamy od chwili wyrażenia zgody do czasu jej cofnięcia lub realizacji celu zgody. Po upływie wyżej wymienionych okresów Państwa dane są usuwane lub poddawane anonimizacji,
Korzystanie z naszych usług jest w pełni dobrowolne, jednakże niepodanie danych osobowych czyni niemożliwym podpisanie umowy i realizację usługi oraz stanowi obowiązek umowny. Również ze względów rachunkowych czy podatkowych posiadamy obowiązek prawny przetwarzania Państwa danych, brak ich podania może skutkować np. niemożnością wystawienia faktury, imiennego rachunku lub rozliczenia umowy.
Jako Administrator Państwa danych, zapewniamy prawo dostępu do danych, ich sprostowania, w sytuacjach określonych prawem – żądania usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania lub przenoszenia danych. Mogą skorzystać Państwo również z uprawnienia do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu prowadzonego przez Administratora. Mają Państwo prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Jeżeli chcą Państwo skorzystać z przysługujących Państwu praw wystarczy, że skontaktują się Państwo z nami poprzez pocztę elektroniczną (iod@adversum.pl), telefonicznie lub odwiedzą nasze biuro w Warszawie. Informujemy także, że przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Państwa dane nie będą upublicznione, jak również nie będą przedmiotem monitorowania, w tym profilowania.
Ostatnia aktualizacja dokumentu miała miejsce 17.08.2018 r.